Qlik Qonnections 2016 – relacja z konferencji Business Intelligence na Florydzie
44 godziny w samolocie, na lotniskach i w samochodzie, 6 amerykańskich ogromnych śniadań z pankejkami w roli głównej, tyle samo obiadów i kolacji. Temperatura 90 stopni w słońcu (oczywiście Farenheita) i jambalaya w tle, ponad 3 000 zaproszonych gości, w tym jeden sławny astronauta. Setki wykładów i sesji tematycznych w morderczym tempie od 7:00 do 21:00, tysiące tweetów i blogowych wrzutek, kilkanaście spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Wszystko to można podsumować w trzech słowach: Qlik Qonnections 2016!
2016-05-13, 11:22

Byliśmy z Łukaszem Zajączkowskim jednymi z niewielu Polaków, którzy pojawili się w tym roku w Orlando na Florydzie na konferencji Business Intelligence organizowanej przez Qlik. Jako przedstawiciele JCommerce zbieraliśmy doświadczenie i wiedzę dotyczącą nowych wersji QlikView i QlikSense, a przede wszystkim poszukiwaliśmy nowych, ciekawych projektów, które moglibyśmy prowadzić dla klientów zagranicznych.  

Qlik, czyli Business Intelligence z fajerwerkami

Qlik na konferencji zaprezentował się jako wysoce profesjonalna firma. Sesje generalne można było porównać do prezentacji nowych produktów robionych przez Apple czy Samsunga – były i konkrety i show w wykonaniu dyrektorów technologicznych czy prezesa Qlik’a oraz kilka wpadek podczas prezentacji na żywo, z których prowadzący zawsze wychodzili obronną ręką, obracając wpadki w żart (mieliśmy zresztą wrażenie, że to były jednak kontrolowane, mocno wyreżyserowane wpadki).

Z obrazu całej konferencji widać wyraźnie, że Qlik wyrasta na firmę, która w sektorze BI staje się coraz wyraźniejszym liderem (co potwierdza m.in. raport Gartnera). Potwierdziła to tematyka i zakres sesji tematycznych, które były podzielone na te bardziej techniczne, ale też bardziej „miękkie”. Tutaj zgodnie z Łukaszem podzieliliśmy pomiędzy siebie role – Łukasz uczestniczył w wykładach technologicznych, ja skupiłem się na kontekście biznesowym produktów Qlik’a. O szczegółach zmian w produktach możecie poczytać w szczegółowej relacji, którą opublikowałem na Jpro!

Golf i przestrzeń kosmiczna

Konferencja będzie przez nas zapamiętana nie tylko z powodu perfekcyjnej wręcz organizacji, ale również dzięki spotkaniom i rozmowom na żywo z ludźmi z pierwszych stron gazet, m.in. golfistą Henrikiem Stensonem oraz rekordzistą w przebywaniu w przestrzeni kosmicznej, astronautą Scottem Kelly. Zwłaszcza ten ostatni przedstawił niezwykle barwną historię swojej kariery, zwieńczonej prawie rocznym pobytem w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Miło będziemy również wspominać pożegnalny wieczór z muzyka na żywo w wykonaniu The Coders.

Za rok Qlik planuje organizację kolejnej edycji Qonnections również w połowie maja, w Orlando. Miejmy nadzieję, że pojawimy się tam ponownie z ekipą JCommerce! 

Autor: Radosław Szmit, JCommerce SA

International Business Manager

http://www.jcommerce.pl/jpro/

Z branżą IT związany od ponad 10 lat. Absolwent Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze i University of Abertay Dundee w Wielkiej Brytanii; w tej ostatniej uczelni rozpoczynał swoją karierę w IT pracując przy projektach badawczo rozwojowych. W ciągu kilku ostatnich lat zarządzał sprzedażą zagraniczną oraz procesami wewnętrznymi głównie we wrocławskich firmach. Obecnie w pełni odpowiedzialny za powiększanie portfolio strategicznych partnerów oraz ekspansję zagraniczną usług IT firmy JCommerce SA. Prywatnie miłośnik szkockiej pogody i słoweńskich gór.

KONTAKT / AUTOR
Kinga Zyguła
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.